Et bedre første år: Erfaringer og materialer om førsteårsundervisning på universitetet

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

Standard

Et bedre første år : Erfaringer og materialer om førsteårsundervisning på universitetet. / Gregersen, Andrea F.M. (Redaktør); Ulriksen, Lars (Redaktør).

København : Department of Science Education, University of Copenhagen, 2018. 232 s. (IND's Skriftserie, Bind 54).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

Harvard

Gregersen, AFM & Ulriksen, L (red) 2018, Et bedre første år: Erfaringer og materialer om førsteårsundervisning på universitetet. IND's Skriftserie, bind 54, Department of Science Education, University of Copenhagen, København. <https://www.ind.ku.dk/publikationer/inds_skriftserie/nr.-542018/>

APA

Gregersen, A. F. M., & Ulriksen, L. (red.) (2018). Et bedre første år: Erfaringer og materialer om førsteårsundervisning på universitetet. Department of Science Education, University of Copenhagen. IND's Skriftserie Bind 54 https://www.ind.ku.dk/publikationer/inds_skriftserie/nr.-542018/

Vancouver

Gregersen AFM, (ed.), Ulriksen L, (ed.). Et bedre første år: Erfaringer og materialer om førsteårsundervisning på universitetet. København: Department of Science Education, University of Copenhagen, 2018. 232 s. (IND's Skriftserie, Bind 54).

Author

Gregersen, Andrea F.M. (Redaktør) ; Ulriksen, Lars (Redaktør). / Et bedre første år : Erfaringer og materialer om førsteårsundervisning på universitetet. København : Department of Science Education, University of Copenhagen, 2018. 232 s. (IND's Skriftserie, Bind 54).

Bibtex

@book{312bedccc9134b70aa884cca6a654966,
title = "Et bedre f{\o}rste {\aa}r: Erfaringer og materialer om f{\o}rste{\aa}rsundervisning p{\aa} universitetet",
abstract = "Kan man udvikle aktiviteter, som kan st{\o}tte de studerendes faglige udbytte og sociale integration p{\aa} deres f{\o}rste studie{\aa}r p{\aa} K{\o}benhavns Universitet? Og kan underviseres deltagelse i denne form for udviklingsarbejde fungere som ramme om VIP{\textquoteright}ernes p{\ae}dagogiske kompetenceudvikling? Det var form{\aa}let med udviklingsprojektet ”Et bedre f{\o}rste {\aa}r p{\aa} KU”, og det er erfaringer fra dette projekt, som pr{\ae}senteres i denne antologi. Antologien samler erfaringer fra konkrete projekter p{\aa} K{\o}benhavns Universitet om styrkelse af f{\o}rste{\aa}rsundervisningen p{\aa} b{\aa}de humanistiske, samfundsvidenskabelige og naturvidenskabelige uddannelser.",
editor = "Gregersen, {Andrea F.M.} and Lars Ulriksen",
year = "2018",
language = "Dansk",
series = "IND's Skriftserie",
publisher = "Department of Science Education, University of Copenhagen",

}

RIS

TY - RPRT

T1 - Et bedre første år

T2 - Erfaringer og materialer om førsteårsundervisning på universitetet

A2 - Gregersen, Andrea F.M.

A2 - Ulriksen, Lars

PY - 2018

Y1 - 2018

N2 - Kan man udvikle aktiviteter, som kan støtte de studerendes faglige udbytte og sociale integration på deres første studieår på Københavns Universitet? Og kan underviseres deltagelse i denne form for udviklingsarbejde fungere som ramme om VIP’ernes pædagogiske kompetenceudvikling? Det var formålet med udviklingsprojektet ”Et bedre første år på KU”, og det er erfaringer fra dette projekt, som præsenteres i denne antologi. Antologien samler erfaringer fra konkrete projekter på Københavns Universitet om styrkelse af førsteårsundervisningen på både humanistiske, samfundsvidenskabelige og naturvidenskabelige uddannelser.

AB - Kan man udvikle aktiviteter, som kan støtte de studerendes faglige udbytte og sociale integration på deres første studieår på Københavns Universitet? Og kan underviseres deltagelse i denne form for udviklingsarbejde fungere som ramme om VIP’ernes pædagogiske kompetenceudvikling? Det var formålet med udviklingsprojektet ”Et bedre første år på KU”, og det er erfaringer fra dette projekt, som præsenteres i denne antologi. Antologien samler erfaringer fra konkrete projekter på Københavns Universitet om styrkelse af førsteårsundervisningen på både humanistiske, samfundsvidenskabelige og naturvidenskabelige uddannelser.

M3 - Rapport

T3 - IND's Skriftserie

BT - Et bedre første år

PB - Department of Science Education, University of Copenhagen

CY - København

ER -

ID: 208740838