Når gymnasiet er en fremmed verden: Eleverfaringer - social baggrund - fagligt udbytte

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

Standard

Når gymnasiet er en fremmed verden : Eleverfaringer - social baggrund - fagligt udbytte. / Ulriksen, Lars; Murning, Susanne; Ebbensgaard, Aase Bitsch.

1 udg. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2009. 234 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

Harvard

Ulriksen, L, Murning, S & Ebbensgaard, AB 2009, Når gymnasiet er en fremmed verden: Eleverfaringer - social baggrund - fagligt udbytte. 1 udg, Samfundslitteratur, Frederiksberg.

APA

Ulriksen, L., Murning, S., & Ebbensgaard, A. B. (2009). Når gymnasiet er en fremmed verden: Eleverfaringer - social baggrund - fagligt udbytte. (1 udg.) Samfundslitteratur.

Vancouver

Ulriksen L, Murning S, Ebbensgaard AB. Når gymnasiet er en fremmed verden: Eleverfaringer - social baggrund - fagligt udbytte. 1 udg. Frederiksberg: Samfundslitteratur, 2009. 234 s.

Author

Ulriksen, Lars ; Murning, Susanne ; Ebbensgaard, Aase Bitsch. / Når gymnasiet er en fremmed verden : Eleverfaringer - social baggrund - fagligt udbytte. 1 udg. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2009. 234 s.

Bibtex

@book{2e38a4900ee411de8478000ea68e967b,
title = "N{\aa}r gymnasiet er en fremmed verden: Eleverfaringer - social baggrund - fagligt udbytte",
abstract = "P{\aa} baggrund af interview med i alt 135 elever fordelt p{\aa} det almene gymnasium, handelsgymnasiet (hhx), teknisk gymnasium (htx) og den to{\aa}rige h{\o}jere forberedelseseksamen (hf) analyserer bogen, hvilke forhold som kan bidrage til at forklare, hvorfor elever, hvis for{\ae}ldre ikke har en gymnasial uddannelse, har vanskeligere betingelser for at f{\aa} et h{\o}jt fagligt udbytte i gymnasiet. Analysen g{\aa}r ind i elevernes vanskeligheder med at forst{\aa} kriterierne for deltagelsen i undervisningen, at forst{\aa} sproget, betydningen de sociale relationer i klassen og uden for skolen, og betydningen af l{\ae}rerne og undervisningen. Bogen afsluttes med anbefalinger til l{\ae}rere, ledere og det politisk/administrative niveau med fokus p{\aa}, hvad der kan g{\o}res for at g{\o}re elevernes faglige udbytte st{\o}rre. ",
author = "Lars Ulriksen and Susanne Murning and Ebbensgaard, {Aase Bitsch}",
year = "2009",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-593-1442-5",
publisher = "Samfundslitteratur",
edition = "1",

}

RIS

TY - BOOK

T1 - Når gymnasiet er en fremmed verden

T2 - Eleverfaringer - social baggrund - fagligt udbytte

AU - Ulriksen, Lars

AU - Murning, Susanne

AU - Ebbensgaard, Aase Bitsch

PY - 2009

Y1 - 2009

N2 - På baggrund af interview med i alt 135 elever fordelt på det almene gymnasium, handelsgymnasiet (hhx), teknisk gymnasium (htx) og den toårige højere forberedelseseksamen (hf) analyserer bogen, hvilke forhold som kan bidrage til at forklare, hvorfor elever, hvis forældre ikke har en gymnasial uddannelse, har vanskeligere betingelser for at få et højt fagligt udbytte i gymnasiet. Analysen går ind i elevernes vanskeligheder med at forstå kriterierne for deltagelsen i undervisningen, at forstå sproget, betydningen de sociale relationer i klassen og uden for skolen, og betydningen af lærerne og undervisningen. Bogen afsluttes med anbefalinger til lærere, ledere og det politisk/administrative niveau med fokus på, hvad der kan gøres for at gøre elevernes faglige udbytte større.

AB - På baggrund af interview med i alt 135 elever fordelt på det almene gymnasium, handelsgymnasiet (hhx), teknisk gymnasium (htx) og den toårige højere forberedelseseksamen (hf) analyserer bogen, hvilke forhold som kan bidrage til at forklare, hvorfor elever, hvis forældre ikke har en gymnasial uddannelse, har vanskeligere betingelser for at få et højt fagligt udbytte i gymnasiet. Analysen går ind i elevernes vanskeligheder med at forstå kriterierne for deltagelsen i undervisningen, at forstå sproget, betydningen de sociale relationer i klassen og uden for skolen, og betydningen af lærerne og undervisningen. Bogen afsluttes med anbefalinger til lærere, ledere og det politisk/administrative niveau med fokus på, hvad der kan gøres for at gøre elevernes faglige udbytte større.

M3 - Bog

SN - 978-87-593-1442-5

BT - Når gymnasiet er en fremmed verden

PB - Samfundslitteratur

CY - Frederiksberg

ER -

ID: 11230022