Rekruttering, markedsføring og forventningsafstemning

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Standard

Rekruttering, markedsføring og forventningsafstemning. / Ulriksen, Lars; Holmegaard, Henriette Tolstrup; Madsen, Lene Møller.

I: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik, Bind 2013, Nr. 2013-2, 06.2013, s. 68-78.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Harvard

Ulriksen, L, Holmegaard, HT & Madsen, LM 2013, 'Rekruttering, markedsføring og forventningsafstemning', MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik, bind 2013, nr. 2013-2, s. 68-78.

APA

Ulriksen, L., Holmegaard, H. T., & Madsen, L. M. (2013). Rekruttering, markedsføring og forventningsafstemning. MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik, 2013(2013-2), 68-78.

Vancouver

Ulriksen L, Holmegaard HT, Madsen LM. Rekruttering, markedsføring og forventningsafstemning. MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2013 jun.;2013(2013-2):68-78.

Author

Ulriksen, Lars ; Holmegaard, Henriette Tolstrup ; Madsen, Lene Møller. / Rekruttering, markedsføring og forventningsafstemning. I: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2013 ; Bind 2013, Nr. 2013-2. s. 68-78.

Bibtex

@article{dd34c944c262402f9f19cbaf1b18262e,
title = "Rekruttering, markedsf{\o}ring og forventningsafstemning",
abstract = "Rekruttering af studerende til videreg{\aa}ende tekniske og naturvidenskabelige uddannelser har stadig stor opm{\ae}rksomhed. I denne analyse diskuterer vi nogle af de dilemmaer rekrutteringsinitiativer st{\aa}r i mht. at give uddannelsess{\o}gende et grundlag for uddannelsesvalget som sikrer sammenh{\ae}ng mellem deres forventninger og kommende oplevelser p{\aa} f{\o}rste {\aa}r. En pointe i analysen er at det formentlig b{\aa}de er rekrutteringsinitiativerne og f{\o}rste{\aa}rserfaringerne som skal justeres hvis man vil opn{\aa} en bedre afstemning af forventninger og oplevelser. Analysen bygger dels p{\aa} is{\ae}r danske og norske unders{\o}gelser af rekrutteringsinitiativer, dels vores egen forskning i unges valg af uddannelse og af risikoen for frafald.",
author = "Lars Ulriksen and Holmegaard, {Henriette Tolstrup} and Madsen, {Lene M{\o}ller}",
year = "2013",
month = jun,
language = "Dansk",
volume = "2013",
pages = "68--78",
journal = "MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik",
issn = "1604-8628",
publisher = "Institut for Naturfagenes Didaktik, K{\o}benhavns Universitet",
number = "2013-2",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Rekruttering, markedsføring og forventningsafstemning

AU - Ulriksen, Lars

AU - Holmegaard, Henriette Tolstrup

AU - Madsen, Lene Møller

PY - 2013/6

Y1 - 2013/6

N2 - Rekruttering af studerende til videregående tekniske og naturvidenskabelige uddannelser har stadig stor opmærksomhed. I denne analyse diskuterer vi nogle af de dilemmaer rekrutteringsinitiativer står i mht. at give uddannelsessøgende et grundlag for uddannelsesvalget som sikrer sammenhæng mellem deres forventninger og kommende oplevelser på første år. En pointe i analysen er at det formentlig både er rekrutteringsinitiativerne og førsteårserfaringerne som skal justeres hvis man vil opnå en bedre afstemning af forventninger og oplevelser. Analysen bygger dels på især danske og norske undersøgelser af rekrutteringsinitiativer, dels vores egen forskning i unges valg af uddannelse og af risikoen for frafald.

AB - Rekruttering af studerende til videregående tekniske og naturvidenskabelige uddannelser har stadig stor opmærksomhed. I denne analyse diskuterer vi nogle af de dilemmaer rekrutteringsinitiativer står i mht. at give uddannelsessøgende et grundlag for uddannelsesvalget som sikrer sammenhæng mellem deres forventninger og kommende oplevelser på første år. En pointe i analysen er at det formentlig både er rekrutteringsinitiativerne og førsteårserfaringerne som skal justeres hvis man vil opnå en bedre afstemning af forventninger og oplevelser. Analysen bygger dels på især danske og norske undersøgelser af rekrutteringsinitiativer, dels vores egen forskning i unges valg af uddannelse og af risikoen for frafald.

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 2013

SP - 68

EP - 78

JO - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik

JF - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik

SN - 1604-8628

IS - 2013-2

ER -

ID: 50115797