Rekruttering, markedsføring og forventningsafstemning

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Dokumenter

Rekruttering af studerende til videregående tekniske og naturvidenskabelige uddannelser har stadig stor opmærksomhed. I denne analyse diskuterer vi nogle af de dilemmaer rekrutteringsinitiativer står i mht. at give uddannelsessøgende et grundlag for uddannelsesvalget som sikrer sammenhæng mellem deres forventninger og kommende oplevelser på første år. En pointe i analysen er at det formentlig både er rekrutteringsinitiativerne og førsteårserfaringerne som skal justeres hvis man vil opnå en bedre afstemning af forventninger og oplevelser. Analysen bygger dels på især danske og norske undersøgelser af rekrutteringsinitiativer, dels vores egen forskning i unges valg af uddannelse og af risikoen for frafald.
OriginalsprogDansk
TidsskriftMONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik
Vol/bind2013
Udgave nummer2013-2
Sider (fra-til)68-78
Antal sider11
ISSN1604-8628
StatusUdgivet - jun. 2013

Antal downloads er baseret på statistik fra Google Scholar og www.ku.dk


Ingen data tilgængelig

ID: 50115797