Marsbasen

NB: Lokale er flyttet fra NBB til Biocenteret, Ole Maaløes Vej 5, 2200 København N, Lokale 2-0-17

INDsigt FYSISK ved Jesper Bruun, Institut for Naturfagenes Didaktik

Portræt Jesper BruunMarsbasen er et læringsspil til gymnasiet, der er udviklet specifikt til at undervise elever i pensum i Fysik C. I læringsspillet er eleverne et hold af pionerer, der er sendt af sted til Mars for at etablere en base. Dette medfører naturligvis en række faglige udfordringer, hvor eleverne både må tilegne sig ny viden, og lære at handle på baggrund af den.

Ved dette  INDsigt-seminar præsenterer vi resultater fra vores implementeringer af Marsbasen på tre gymnasier. Du får mulighed for at afprøv spillet og diskutere resultaterne.

Læs mere om Marsbasen i IND's nyhedsartikler:

og på projektets hjemmeside:

FORMAT: FYSISK FREMMØDE
Seminaret afholdes denne gang på Biocenteret, Ole Maaløes Vej 5, 2200 København N, Lokale 2-0-17 (Følg skiltene)

Deltagelse i INDsigt-seminarrækken gratis. Vi vil gerne have din  tilmelding  senest torsdag den 2. juni, så vi kan forberede seminaret bedst muligt.