Evaluering af Science Talent Junior

Science Talent Junior var et projekt under Astra/Science Talenter, der var målrettet elever i 7. og 8. klasse.
Forløbet havde til formål at inspirere talenterne til en fremtid inden for naturvidenskab, at sikre deres faglige udvikling med udfordringer på et passende niveau og at give dem et stærkt fagligt og socialt netværk, som kunne være med til at understøtte deres sociale udvikling.

Naturfagenes evaluerings- og udviklingscenter (NEUC) stod for evalueringen af projektet.

Projektet havde to formål - et direkte elevrettet og et strategisk kommunalt og institutionsrettet. Naturfagenes evaluerings- og udviklingscenter, NEUC gennemførte en evaluering af Science Talent Junior med særligt fokus på det elevrettede formål som handlede om elevernes udbytte i forhold til motivation og arbejdsvaner.
Målet med evalueringen var at skaffe viden til projektet, som kunne anvendes i videreudviklingen af det didaktiske design af Science Talent Junior.

Projektholder

Science Talenter/Astra