30. juni 2019

Øgning af elevernes udbytte af det praktiske og undersøgende arbejde i skolens biologiundervisning gennem formative evalueringer

Ph.d.-projekt

Projektet undersøgte, hvordan man kan øge elevernes udbytte af det praktiske og undersøgende arbejde i biologiundervisningen gennem en kvalificering af den formative evaluering. Projektet ville i samarbejde med folkeskolelærere udvikle og empirisk teste didaktiske designs med tilknyttet understøttende materiale i form af kompetencemålsformater. De didaktiske designs havde til hensigt at integrere lærings- og evalueringsaktiviteter, og de tog udgangspunkt i progressionsopdelte kompetencemål.

Samarbejdspartnere 

IND & Københavns Professionshøjskole 

Projektgruppe

Ph.d.-studerende Sanne Schnell Nielsen, projektleder

Professor Jens Dolin

Projektperiode 

1/3-2015 til 1/6-2019

Ph.d.-forsvar og ph.d.-afhandling

Sanne Schnell Nielsen forsvarede sin ph.d. -afhandling den 20. juni 2019. 

Download ph.d.-afhandlingen her (pdf).