1. april 2019

IND på Big Bang 2019

Matematik- og Naturfagsdidaktik

IND er medarrangør af BIGBANG-konferencen 2.-3. april og deltager med både oplæg, workshop og en messestand hvor man kan høre mere om vores tilbud til undervisere og uddannelsesinstitutioner.

I denne uge for syvende gang BIGBANG-konferencen for undervisere og formidlere inden for naturfagene. Det foregår i Odense, og der er helt udsolgt: Vi bliver ca. 1500 deltagere, hvilket endnu engang er rekord.

IND er medarrangør af konferencen og bidrager på flere områder:

• Lektor Marianne Achiam og konsulent Sara Tougaard holder workshop med titlen "Billedbrug i naturvidenskab og naturfag"
  • Professor emeritus Jens Dolin afholder en paneldebat med forskere og fondsrepræsentanter med titlen "Effektmålinger af udviklingsprojekter"
  • Lektor Jan Sølberg holder oplæg med titlen "Hvad skal en folkeskolelærer i naturfagene kunne?", og efterfølgende er der paneldebat med skoleleder, naturfagslærer, læreruddanner og en repræsentant fra undervisningsministeriet.
  • Professor Helle Mathiasen holder oplæg med titlen "Hvad skal gymnasielærere kunne i morgen? Og på længere sigt?"
  • Lektor Jan Alexis Nielsen holder oplæg om en ny uddannelse: "Kandidatuddannelse i naturfag for folkeskolelærere - hvordan?".
  • Ph.d.-studerende Line Bruun Nicolaisen holder workshop med titlen "Motivation med citizen science i gymnasiet".
  • Ph.d.-studerende Nina Waaddegaard og lektor Jan Sølberg holder workshoppen "Lær at evaluere engineering-kompetence"

Det er også ansatte fra IND der er tovholdere for to af sporene på konferencen, nemlig Jan Alexis Nielsen for spor 1 - Didaktisk forskning, og Sebastian Horst for spor 3 - MONA-sporet, der denne gang har følgende tema: Lærerkompetencer nu og de kommende år.

På konferencemessen vil man også kunne finde IND-standen hvor man kan høre mere om vores tilbud til undervisere i form af fx efteruddannelseskurser og til institutioner i form af fx evaluerings- og udviklingsprojekter.

Tidsskriftet MONA - som har sin daglige redaktion på IND - vil også være tilstede med et særligt messetilbud: Et årsabonnement for kun 100 kr.

Læs mere om konferencen på www.bigbangkonferencen.dk. Vi glæder os til et brag af en konference!

Tidsskriftet MONA har nu sin egen kuglepen!