Jan Alexis Nielsen
Institutleder
Institut for Naturfagenes Didaktik
Universitetsparken 5, 2100 København Ø
- Udgivet
Attention to Content: Some Lessons From School-Oriented Education Research
Achiam, Marianne & Nielsen, Jan Alexis, 2016, Intersections of Formal and Informal Science. Avraamidou, L. & Roth, W-M. (red.). Routledge, s. 33-40 8 s. (Routledge Research in Education).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Cross-curricular goals and raising the relevance of science education
Belova, N., Dittmar, J., Hansson, L., Hofstein, A., Nielsen, Jan Alexis, Sjöström, J. & Eilks, I., 2017, Cognitive and Affective Aspects in Science Education Research: Selected Papers from the ESERA 2015 Conference. Hahl, K., Juuti, K., Lampiselkä, J., Uitto, A. & Lavonen, J. (red.). Springer, s. 297-307Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Demokratiforberedende naturfagsundervisning gennem samfundsrelevante problemstillinger
Nielsen, Jan Alexis, 2020, Fagdidaktik og demokrati. Haas, C. & Matthiesen, C. (red.). Frederiksberg: Samfundslitteratur, s. 51-68Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Evaluering af undervisning
Horst, Sebastian, Johannsen, B. F., Nielsen, Jan Alexis & Rump, Camilla Østerberg, 2013, Universitetspædagogik. Rienecker, L., Stray Jørgensen, P., Dolin, J. & Holten Ingerslev, G. (red.). 1. udg. Samfundslitteratur, s. 409-422Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
Functional roles of science in socio-scientific discussions
Nielsen, Jan Alexis, 2010, Contemporary Science Education – Implications from Science Education Research about Orientations, Strategies and Assessment. Eilks, I. & Ralle, B. (red.). Aachen: Shaker Verlag, s. 83-96Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Konferencebidrag i proceedings › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
INTRODUCTION TO STRAND 8: Scientific Literacy and Socio Scientific Issues: Moving towards 21st century skills and responsible citizenry
Nielsen, Jan Alexis & Ossevoort, M., 2016, Electronic Proceedings of the ESERA 2015 Conference. Science education research: Engaging learners for a sustainable future. Lavonen, J., Juuti, K., Lampiselkä, J., Uitto, A. & Hahl, K. (red.). Helsinki: University of Helsinki, s. 1059-1060Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Konferencebidrag i proceedings › Forskning
- Udgivet
Innovation and Employability
Nielsen, Jan Alexis & Holmegaard, Henriette Tolstrup, 2014, 22nd Chemistry and Science Education Symposium.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Konferenceabstrakt i proceedings › Forskning
- Udgivet
Innovation and employability: Moving beyond the buzzwords: a theoretical lens to improve chemistry education
Nielsen, Jan Alexis & Holmegaard, Henriette Tolstrup, 2015, Relevant Chemistry Education: From Theory to Practice. Eilks, I. & Hofstein, A. (red.). Rotterdam: Brill | Sense, s. 317-334Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Innovationskompetence i scenariebaserede eksamensformer
Nielsen, Jan Alexis, 2019, Hvad er scenariedidaktik?. Hanghøj, T., Misfeldt, M., Bundsgaard, J., Fougt, S. S. & Hetmar, V. (red.). Aarhus Universitetsforlag, s. 216-237 (Didaktiske studier; Nr. 2).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
Interdisciplinarity Through Processes of Modeling and Sociomathematical Decision Making
Michelsen, C. & Nielsen, Jan Alexis, 2010, Interdisciplinarity for the Twenty-First Century: Proceedings of the Third International Symposium on Mathematics and Its Connections to Arts and Sciences. Freiman, V. & Sriraman, B. (red.). Information Age Publishing, s. 173-191Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Konferencebidrag i proceedings › Forskning › fagfællebedømt
ID: 34503409
Flest downloads
-
3736
downloads
Assessment of Innovation Competency: A Thematic Analysis of Upper Secondary School Teachers’ Talk
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
2983
downloads
Rapport fra arbejdsgruppe for prøveformer der tester innovationskompetencer i gymnasiet
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Udgivet -
2757
downloads
Evaluering af projektet Gymnasiet tænkt forfra 2012-2015
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Udgivet