Jan Sølberg
Lektor
- Udgivet
Dragons and dinosaurs: Directing inquiry in biology using the notions of ‘milieu’ and ‘validation’
Achiam, Marianne, Sølberg, Jan & Evans, Robert Harry, mar. 2013, I: Journal of Biological Education. 47, 1, s. 39-45 7 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Nine meta-functions for science museums and science centres
Achiam, Marianne & Sølberg, Jan, 2017, I: Museum Management and Curatorship. 32, 2, s. 123-143 21 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Naturklasseelevernes relationer til naturen: Udeundervisning i folkeskolen: Et case studie om en naturklasse på Rødkilde Skole i København og virkningerne af en ugentlig obligatorisk naturdag på folkeskolens yngste klassetrin i perioden 2000-2003
Andersen, A. M., Troelsen, R. P. & Sølberg, Jan, 2005, Udeundervisning i folkeskolen: Et case studie om en naturklasse på Rødkilde Skole i København og virkningerne af en ugentlig obligatorisk naturdag på folkeskolens yngste klassetrin i perioden 2000-2003. Mygind, E. (red.). Museum Tusculanum, s. 122-158 37 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Naturfagsdidaktik som områdedidaktik: Didaktik på kryds og tværs
Andersen, A. M., Breiting, S., Busch, H., Hyllested, T., Nielsen, K., Sølberg, Jan, Sørensen, H. & Østergaard, L. D., 2004, Didaktik på kryds og tværs. Schnack, K. (red.). Danmarks Pædagogiske UniversitetsforlagPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Competencies, curricula and interdisciplinarity: an analysis of a curriculum development process in mathematics and science education
Højgaard, T. & Sølberg, Jan, 2018, s. 45-56. 12 s.Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Competencies and curricula: Danish experiences with a two-dimensional approach
Højgaard, T. & Sølberg, Jan, 2019, Freudenthal Group; Freudenthal Institute; ERME. Bind 7.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Konferencebidrag i proceedings › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Competencies and curricula Two case stories of two-dimensional curriculum development
Højgaard, T. & Sølberg, Jan, 2019, I: European Journal of Science and Mathematics Education. 7, 1, s. 50-60 11 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Fostering competence: a narrative case study of developing a two-dimensional curriculum in Denmark
Højgaard, T. & Sølberg, Jan, 2023, I: Journal of Curriculum Studies. 55, 2, s. 223-250Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Exploring the effect of development projects on school science culture: XI IOSTE Symposium: Science and Technology Education of a Diverse World - Dilemmas, needs and partnerships
Janiuk, R. M. (red.), Samonek-Miciuk, E. (red.) & Sølberg, Jan, 2006. 16 s.Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Hvad kan vi lære af Science-kommuneprojektet?
Jensen, A. & Sølberg, Jan, 1 mar. 2012, I: MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik. 2012 - 1, s. 66-83 18 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
ID: 16111653
Flest downloads
-
427
downloads
Building municipal support structures in science education: ESERA
Publikation: Andet › Andet bidrag › Forskning
Udgivet