Ricardo Avelar Sotomaior Karam
Lektor
- Udgivet
Mathematik als Brücke zwischen Makro- und Mikrokosmos: Ein Unterrichtskonzept zur Thermodynamik in der Oberstufe
Zander, S., Dorn, T. & Avelar Sotomaior Karam, Ricardo, jul. 2016, I: Naturwissenschaften im Unterricht Physik. 153/154, s. 68-73Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Modelling Mathematical Reasoning in Physics Education
Uhden, O., Avelar Sotomaior Karam, Ricardo, Pospiech, G. & Pietrocola, M., 2012, I: Science & Education. 20, 4Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Conceptual challenges with the graphical representation of the propagation of a pulse in a string
Rangkuti, Muhammad Aswin & Avelar Sotomaior Karam, Ricardo, 2022, I: Physical Review Physics Education Research. 18, 14 s., 020119.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Encouraging students to understand the 1D wave equation
Rangkuti, Muhammad Aswin & Avelar Sotomaior Karam, Ricardo, 2023, I: Physical Review Physics Education Research. 19, 2, 20 s., 020161.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
From a central force to Kepler's area law: Student difficulties and preferences with two derivations
Oktarisa, Y. & Avelar Sotomaior Karam, Ricardo, 2021, I: European Journal of Physics. 42, 1, s. 1-23 015706.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Particle velocity = group velocity: A common assumption in the different theories of Louis de Broglie and Erwin Schrödinger
Lima, N. & Avelar Sotomaior Karam, Ricardo, 2021, I: American Journal of Physics. 89, 5, s. 521-528 8 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Schrödinger's equation from Snell's law
Lima, N. & Avelar Sotomaior Karam, Ricardo, 2022, I: European Journal of Physics. 43, 3, 035402.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Mathematik in der Physik – Muss das sein? Und wenn ja, warum und wozu?
Krey, O. & Avelar Sotomaior Karam, Ricardo, jul. 2016, I: Naturwissenschaften im Unterricht Physik. 153/154, s. 7-13Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
The free fall of an apple: conceptual subtleties and implications for physics teaching
Koch Torres Assis, A. & Avelar Sotomaior Karam, Ricardo, 2018, I: European Journal of Physics. 39, 3, s. 1-14 14 s., 035003.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Keyhole: Equal signs as bridges between the phenomenological and theoretical dimensions
Kneubil, F. & Avelar Sotomaior Karam, Ricardo, 1 dec. 2016, I: Revista Brasileira de Ensino de Fisica. 39, 2, s. 1-11 11 s., e2302.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
ID: 126139405
Flest downloads
-
39
downloads
Conceptual challenges with the graphical representation of the propagation of a pulse in a string
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet