Effekt af standardiserede studenterevalueringer på udvikling af undervisning: Effect of standardized student evaluation questionnaires on development of teaching
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Dokumenter
- dut23_christiansen_effekt_af
Forlagets udgivne version, 882 KB, PDF-dokument
Undervisningen evalueres i stigende grad gennem studenterbaserede, standardi-serede spørgeskemaer. Evalueringerne tjener flere formål, herunder kvalitetssik-ring og kvalitetsudvikling. Fokus i denne kvantitative undersøgelse er at finde ud af, om de standardiserede evalueringer forbedrer undervisningens kvalitet. Den grundlæggende hypotese er, at forbedringer burde føre til bedre resultater i eva-lueringerne over tid. Undersøgelsen er baseret på data fra bacheloruddannelsen i medicin ved Københavns Universitet. Vi beskriver udviklingen i de enkelte kurser i seks på hinanden følgende semestre fra 2011 til 2013 og analyserer udviklingen i enkeltspørgsmålene i spørgeskemaerne. Trods store udsving på tværs af seme-strene finder vi ikke evidens for, at de standardiserede spørgeskemaer generelt forbedrer undervisningens kvalitet.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Dansk universitetspædagogisk tidsskrift [online] |
Vol/bind | 12 |
Udgave nummer | 23 |
Sider (fra-til) | 20-36 |
Antal sider | 17 |
ISSN | 2245-1374 |
Status | Udgivet - 2017 |
Antal downloads er baseret på statistik fra Google Scholar og www.ku.dk
Ingen data tilgængelig
ID: 184286936