Evaluering af Engineering i skolen

Med projektet Engineering i skolen samlede Engineer the future en lang række centrale partnere omkring en fælles, koordineret, national indsats om at bringe engineering ind i undervisningen i den danske grundskole, så alle børn og unge kunne få mulighed for teknologisk dannelse gennem engineering.

Projektet Engineering i skolen fokuserede målrettet på aktiviteter i grundskolen, hvorigennem lærere kunne opnå kompetencer i at undervise i teknologi og teknologiudvikling med udgangspunkt i engineering. Det var en ambition med projektet, at elevernes interesse for problemorienterede arbejdsformer blev øget gennem engineeringtilgangen, og at de kunne opnå teknologisk og naturvidenskabelig indsigt og engineeringkompetencer som en del af deres almene dannelse. Projektelementerne var en engineeringdidaktik og uddannelse heri, undervisningsmaterialer, events og konkurrencer.

Naturfagenes evaluerings- og udviklingscenter (NEUC) har gennemført en evaluering af Engineering i Skolen.

Evalueringens formål

NEUC's evaluering af Engineering i skolen havde til formål at opsamle eksisterende viden omkring engineering i grundskolen og at sammenfatte de erfaringer og resultater, som opstod undervejs i projektet i perioden 2017-2020.

Find rapporten på neuc.dk.

Projektholder

Engineer the Future

Evalueringens projektgruppe

Jan Sølberg (IND)