• Emnenavigation
  • Indhold
  • Footerlinks
Start Toggle navigation
  • Find vej
  • Find en medarbejder
  • Job
  • KUnet
  • English
  • Uddannelse på KU
    • Bachelor
    • Kandidat
    • Ph.d.-uddannelse
    • Efteruddannelse
    • Kursuskatalog
    • For skoler og gymnasier
  • Forskning på KU
    • Forskere og publikationer
    • Forskningscentre
  • Nyheder
    • Efter 20 år halter biodiversiteten stadig i genoprettede vådområder Efter 20 år halter biodiversiteten stadig i genoprettede vådområder
      11.02.2025
    • Vinterferieoplevelser på universitetets museer Vinterferieoplevelser på universitetets museer
      11.02.2025
    • Drilleri og magt ved Christian 5.s hof Drilleri og magt ved Christian 5.s hof
      05.02.2025
    • Alle nyheder
    • Presseservice
  • Samarbejde og innovation
    • Forskningssamarbejde
    • Innovation på KU
  • Om KU
    • Strategi
    • Tal og fakta
    • Profil og historie
    • Organisation
    • Fakulteter
    • Institutter
    • Museer og attraktioner
    • Biblioteker
    • Arrangementer
    • Alumni
    • Kontakt
Københavns Universitet
Institut for Naturfagenes Didaktik

Institut for Naturfagenes Didaktik

  • Om IND
  • Ansatte
  • Forskning
  • Projekter
  • Undervisning & kurser
  • Udvikling & Samarbejde
  • Formidling
  • Publikationer
  • Ressourcesamling
  • Kontakt
  • Tidsskriftet MONA
  • Institut for Naturfagenes Didaktik
  • For gymnasier og gymna...
dekorativt billede af studerende
Klar til næste skridt?

Bliv master i science-undervisning

kursus i matematikundervisning
Kursus:

Matematiklæring gennem problemløsning og modellering

Mød de studerende
Informationsmøde

Bliv klogere på masteruddannelsen!

Forskningsprogram for undervisning i science og matematik i gymnasiet

Tilmeld dig undervisning og kurser

Hold dig opdateret

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få løbende nyt fra forskningsprogrammet og andre gymnasierelevante nyheder og arrangementer.

Ressourcer til undervisere for at skabe STEM-undervisning for alle

GATEtools er baseret på forskning i projektet GATE.

Studerende fortæller: Derfor blev vi gymnasielærere

Studerende fortæller

Samarbejdsmuligheder mellem IND og gymnasier

Læs om IND's gymnasieprojekter

Se IND's studenterserie

Nyheder om undervisning i science og matematik i gymnasiet

Nyt projekt vil gøre data science til meningsfuld del af gymnasiematematik

Med støtte fra Novo Nordisk Fonden skal forskningsprojekt finde frem til, hvordan data science bliver en del gymnasiematematik uden at sprænge rammerne i læreplanen.

Hver anden studerende bekymrer sig over brugen af plagiatsoftware

I en ny undersøgelse fra Københavns Universitet bekymrer over halvdelen af de deltagende studerende fra danske gymnasier og universiteter sig over brugen af software der skal afsløre plagiat. Bekymringen fører til…

Ordbog for kropslig tænkning: Vi ved det virker, men vi mangler sproget 

Mange lærere bruger allerede kropslig tænkning i deres undervisning, men det er ikke nemt at sætte ord på, hvad det præcis består i, og hvorfor det virker. Det skal ændres med netværket SENSES.

Se flere


Institut for Naturfagenes Didaktik
Københavns Universitet
Niels Bohr Bygningen
Jagtvej 155A
DK-2200 København N.
Kontakt:
IND's sekretariat
ind@ind.ku.dk
Tlf: +45 35 32 03 94

Københavns Universitet

  • Ledelse
  • Administration
  • Fakulteter
  • Institutter
  • Forskningscentre
  • Dyrehospitaler
  • Tandlægeskolen
  • Biblioteker
  • Museer og attraktioner

Kontakt

  • Find vej
  • Find en medarbejder
  • Kontakt KU

Services

  • Presseservice
  • Designguide
  • Merchandise
  • IT-support
  • Til leverandører

For studerende og ansatte

  • KUnet

Job og karriere

  • Ledige stillinger
  • Jobbank for studerende
  • Alumne

Nødsituationer

  • KU's sikkerhedsberedskab

Web

  • Om websitet
  • Cookies og privatlivspolitik
  • Tilgængelighedserklæring
  • Informationssikkerhed

Mød KU på