Jan Sølberg
Lektor
- 2023
- Udgivet
Fostering competence: a narrative case study of developing a two-dimensional curriculum in Denmark
Højgaard, T. & Sølberg, Jan, 2023, I: Journal of Curriculum Studies. 55, 2, s. 223-250Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2022
- Udgivet
Landing on Mars: A Cross-Institutional Research-Based Seminar Series
Kinch, Kjartan Münster, Sølberg, Jan, Horgan, B., Adler, J., Hayes, A., Hurowitz, J. & Rice, M. S., 2022, I: International Journal of Teaching and Learning in Higher Education. 33, 3, s. 328-360 33 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Overser vi de mest oplagte udfordringer?
Sølberg, Jan, 2022, I: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2022, 1, s. 86-89 4 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Kommentar/debat › Forskning
- 2020
- Udgivet
To metaforer for læring og kompetenceorienteret undervisning
Sølberg, Jan, 2020, I: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2020, 2, s. 7-22 16 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2019
- Udgivet
Competencies and curricula Two case stories of two-dimensional curriculum development
Højgaard, T. & Sølberg, Jan, 2019, I: European Journal of Science and Mathematics Education. 7, 1, s. 50-60 11 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2018
- Udgivet
Validation of networks derived from snowball sampling of municipal science education actors
von der Fehr, A., Sølberg, Jan & Bruun, Jesper, 2018, I: International Journal of Research and Method in Education. 41, 1, s. 38-52 15 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2017
- Udgivet
Nine meta-functions for science museums and science centres
Achiam, Marianne & Sølberg, Jan, 2017, I: Museum Management and Curatorship. 32, 2, s. 123-143 21 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2015
- Udgivet
Kompetencemål i praksis – hvad har vi lært af KOMPIS?
Sølberg, Jan, Bundsgaard, J. & Højgaard, T., 2015, I: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2015, 2, s. 46-59 14 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2013
- Udgivet
Dragons and dinosaurs: Directing inquiry in biology using the notions of ‘milieu’ and ‘validation’
Achiam, Marianne, Sølberg, Jan & Evans, Robert Harry, mar. 2013, I: Journal of Biological Education. 47, 1, s. 39-45 7 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2012
- Udgivet
Hvad kan vi lære af Science-kommuneprojektet?
Jensen, A. & Sølberg, Jan, 1 mar. 2012, I: MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik. 2012 - 1, s. 66-83 18 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
ID: 16111653
Flest downloads
-
427
downloads
Building municipal support structures in science education: ESERA
Publikation: Andet › Andet bidrag › Forskning
Udgivet