Lars Ulriksen
Professor
Institut for Naturfagenes Didaktik
Jagtvej 155A
2200 København N
Medlem af:
Universitetspædagogik
Equity i Naturfaglig Uddannelse
- 2024
- E-pub ahead of print
Choices and Wayfaring in Higher Education: Bachelor students’ movements between individual perspectives and institutional constraints
Nielsen, Katia Bill & Ulriksen, Lars, 2024, (E-pub ahead of print) I: Studies in Higher Education. 12 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2023
- Udgivet
DUT har en central rolle i den danske universitetspædagogik
Ulriksen, Lars, 2023, I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift . 18, 34, s. 1-3Publikation: Bidrag til tidsskrift › Leder › Forskning
- Udgivet
Following rhythms and changing pace: Students’ strategies in relation to time in higher education
Nielsen, Katia Bill & Ulriksen, Lars, 2023, I: Teaching in Higher Education. 28, 8, s. 1903–1917 15 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Naturvidenskabens bidrag til almendannelsen
Ulriksen, Lars, 2023, I: MONA. 2023, 3, s. 7-25Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Students' choices and paths in the Bologna degree structure: An introduction to the special issue
Ulriksen, Lars, 2023, I: European Educational Research Journal. 22, 2, s. 135-145Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
The historic importance of degree structure: A comparison of bachelor to master transitions in Norway and Denmark
Hovdhaugen, E. & Ulriksen, Lars, 2023, I: European Educational Research Journal. 22, 2, s. 198-215Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Why science education and for whom? The contributions of science capital and Bildung
Nicolaisen, Line, Ulriksen, Lars & Holmegaard, Henriette Tolstrup, 2023, I: International Journal of Science Education, Part B: Communication and Public Engagement. 13, 3, s. 216-229Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2022
- Udgivet
Expectations and Challenges of First-Year Biotechnology Students: The Importance of Social Relations
Ulriksen, Lars & Gregersen, Andrea Fransiska Møller, 2022, I: NorDiNa: Nordic Studies in Science Education. 18, 2, s. 199-213 15 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2021
- Udgivet
Balancing Time: University Students' Study Practices and Policy Perceptions of Time
Ulriksen, Lars & Nejrup, C., 2021, I: Sociological Research Online. 26, 1, s. 166-184 19 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Transitioning into higher education: rituals and implied expectations
Gregersen, Andrea Fransiska Møller, Holmegaard, Henriette Tolstrup & Ulriksen, Lars, 2021, I: Journal of Further and Higher Education. 45, 10, s. 1356-1370 15 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
ID: 914786
Flest downloads
-
4422
downloads
Finding a way to belong: negotiating gender at University STEM study programmes
Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
1349
downloads
To Choose or Not to Choose Science: Constructions of desirable identities among young people considering a STEM higher education programme
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
1137
downloads
A journey of negotiation and belonging: understanding students' transition to science and engineering in higher education
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet