Henriette Tolstrup Holmegaard
Lektor
Institut for Naturfagenes Didaktik
Jagtvej 155A
2200 København N
Medlem af:
Universitetspædagogik
Equity i Naturfaglig Uddannelse
- Udgivet
Gender Inclusion/Exclusion in Science Exhibitions: Theoretical Framework and Practical Implications
Achiam, Marianne & Holmegaard, Henriette Tolstrup, 2023, How People Learn in Informal Science Environments. Patrick, P. G. (red.). Cham: Springer, s. 77-97Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Informal science education and gender inclusion
Achiam, Marianne & Holmegaard, Henriette Tolstrup, 2017, Embracing the Other: How the Inclusive Classroom Brings Fresh Ideas to Science and Education. Heuling, L. S. (red.). Flensburg University Press, s. 32-40 8 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
- Udgivet
Misfits or misrecognition? Exploring STEMM degree students' concerns about non-completion
Archer, L., Godec, S. & Holmegaard, Henriette Tolstrup, 2023, I: Science Education. 107, 4, s. 912-938Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Reasons for not/choosing chemistry: Why advanced level chemistry students in England do/not pursue chemistry undergraduate degrees
Archer, L., Francis, B., Moote, J., Watson, E., Henderson, M., Holmegaard, Henriette Tolstrup & MacLeod, E., 2023, I: Journal of Research in Science Teaching. 60, 5, s. 978-1013Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Get lucky? Luck and educational mobility in working-class young people’s lives from age 10–21
Archer, L., Francis, B., Henderson, M., Holmegaard, Henriette Tolstrup, Macleod, E., Moote, J. & Watson, E., 2023, I: British Journal of Sociology of Education. 44, 5, s. 843–859Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
With Big Data comes Big Responsibility for Science Equity Research
Ballen, C. & Holmegaard, Henriette Tolstrup, 2019, I: Journal of Microbiology and Biology Education. 20, 1, s. 1-4 4 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Motivational patterns in STEM education: A self-determination perspective on first year courses
Dyrberg Egemose, N. & Holmegaard, Henriette Tolstrup, 5 jan. 2018, I: Research in Science & Technological Education. 37, 1, s. 90-109 20 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Balancing Cost and Value: Scandinavian Students' First Year Experiences of Encountering Science and Technology Higher Education
Fredrik, J., Henriksen, E. K., Holmegaard, Henriette Tolstrup, Madsen, Lene Møller & Ulriksen, Lars, 22 jan. 2018, I: NorDiNa: Nordic Studies in Science Education. 14, 1, s. 3-21 19 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Transitioning into higher education: rituals and implied expectations
Gregersen, Andrea Fransiska Møller, Holmegaard, Henriette Tolstrup & Ulriksen, Lars, 2021, I: Journal of Further and Higher Education. 45, 10, s. 1356-1370 15 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
The ideal philosophy student: A qualitative study of the transition into first year higher education
Gregersen, Andrea Fransiska Møller & Holmegaard, Henriette Tolstrup, 2022, I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. 17, 33, 14 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
ID: 11328782
Flest downloads
-
4421
downloads
Finding a way to belong: negotiating gender at University STEM study programmes
Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
1345
downloads
To Choose or Not to Choose Science: Constructions of desirable identities among young people considering a STEM higher education programme
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
1131
downloads
A journey of negotiation and belonging: understanding students' transition to science and engineering in higher education
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet