Joeri Witteveen
Tenure track adjunkt, Lektor
Institut for Naturfagenes Didaktik
Universitetsparken 5, 2100 København Ø
Danmark
Medlem af:
Videnskabsteori og videnskabshistorie
- Udgivet
Adapting practice-based philosophy of science to teaching of science students
Green, Sara, Andersen, Hanne, Danielsen, K., Emmeche, Claus, Joas, Christian, Johansen, Mikkel Willum, Nagayoshi, C., Witteveen, Joeri & Sørensen, Henrik Kragh, 2021, I: European Journal for Philosophy of Science. 11, s. 1-18 75.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Biological markets, cooperation, and the evolution of morality
Witteveen, Joeri, 2021, I: The British Journal for the Philosophy of Science. 72, 2, s. 1-32Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Consensus and Scientific Classification
Sterner, B., Sen, A. & Witteveen, Joeri, 2022, I: Knowledge Organization. 49, 4, s. 236-256 256 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Coordinating dissent as an alternative to consensus classification: insights from systematics for bio-ontologies
Sterner, B., Witteveen, Joeri & Franz, N., 2020, I: History and Philosophy of the Life Sciences. 42, 8, s. 1-25Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Data-Centric Biology: A Philosophical Study
Witteveen, Joeri, sep. 2017, I: Quarterly Review of Biology. 92, 3, s. 292-295Publikation: Bidrag til tidsskrift › Anmeldelse › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Evolutionary debunking arguments and the explanatory scope of natural selection
Witteveen, Joeri, 2021, I: Synthese. 198, s. 6009–6024 16 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Linnaeus, the essentialism story, and the question of types
Witteveen, Joeri, 2020, I: Taxon. 69, 6, s. 1141-1149Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Making it stick: the effect of active learning on knowledge retention
Witteveen, Joeri, 2022, Improving University Science Teaching and Learning: Pedagogical Projects 2022. Andersen Arias, A. A. & Christensen, F. V. (red.). Department of Science Education, University of Copenhagen, s. 3-16 (Improving University Science Teaching and Learning - Pedagogical Projects, Bind 17).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
- Udgivet
Natural Selection and Contrastive Explanation
Witteveen, Joeri, 2019, I: Philosophy of Science. 86, 3, s. 412-430 19 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Objectivity, Historicity, Taxonomy
Witteveen, Joeri, 2018, I: Erkenntnis: An International Journal of Scientific Philosophy. 83, 3, s. 445-463 19 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
ID: 213999785
Flest downloads
-
163
downloads
Natural Selection and Contrastive Explanation
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
142
downloads
Adapting practice-based philosophy of science to teaching of science students
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
140
downloads
Objectivity, Historicity, Taxonomy
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet