Henriette Tolstrup Holmegaard
Professor
Institut for Naturfagenes Didaktik
Jagtvej 155A
2200 København N
Medlem af:
Universitetspædagogik
Equity i Naturfaglig Uddannelse
- Udgivet
A journey of negotiation and belonging: understanding students' transition to science and engineering in higher education
Holmegaard, Henriette Tolstrup, Madsen, Lene Møller & Ulriksen, Lars, aug. 2014, I: C S S E. 9, s. 755-786 32 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Art-based methods in science education research: A systematic review of their prevalence and an analysis of their potentials in addressing complex questions.
Hoppe, Ene Ernst & Holmegaard, Henriette Tolstrup, 2022, I: NORDINA. 18, 3, s. 323-336 14 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Review › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Balancing Cost and Value: Scandinavian Students' First Year Experiences of Encountering Science and Technology Higher Education
Fredrik, J., Henriksen, E. K., Holmegaard, Henriette Tolstrup, Madsen, Lene Møller & Ulriksen, Lars, 22 jan. 2018, I: NorDiNa: Nordic Studies in Science Education. 14, 1, s. 3-21 19 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Accepteret/In press
Feeling the weight of the water: a longitudinal study of how capital and identity shape young people’s computer science trajectories over time, age 10–21
Holmegaard, Henriette Tolstrup, Archer, L., Godec, S., Watson, E., MacLeod, E., Dewitt, J. & Moote, J., 2024, (Accepteret/In press) I: Computer Science Education.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
From University Student to Employee.
Holmegaard, Henriette Tolstrup & Nielsen, T. L. B., 2016, I: International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education. 24, 3, s. 14 30 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Get lucky? Luck and educational mobility in working-class young people’s lives from age 10–21
Archer, L., Francis, B., Henderson, M., Holmegaard, Henriette Tolstrup, Macleod, E., Moote, J. & Watson, E., 2023, I: British Journal of Sociology of Education. 44, 5, s. 843–859Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Hvorfor bliver de ikke? Hvad fortæller forskningen om frafald på videregående STEM-uddannelser?
Ulriksen, Lars, Madsen, Lene Møller & Holmegaard, Henriette Tolstrup, 5 dec. 2011, I: MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik. 2011, 4, s. 35-55 21 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Hvorfor vælger de unge ikke naturvidenskab? En kvalitativ undersøgelse af gymnasieelevers valgovervejelser og identitetsarbejde
Holmegaard, Henriette Tolstrup, Madsen, Lene Møller & Ulriksen, Lars, 2015, I: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2015, 3, s. 43-59 17 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Kandidaters møde med arbejdsmarkedet
Nielsen, T. L. B., Holmegaard, Henriette Tolstrup & Bearden, Ian, 5 sep. 2014, I: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2014:3Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Kønnede udfordringer i folkeskolen: Hvordan kønsforskningen kan bidrage til videre analyser
Nielsen, Katia Bill & Holmegaard, Henriette Tolstrup, 2021, I: MONA: Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2021, 1, s. 102-106 4 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Kommentar/debat › Forskning
ID: 11328782
Flest downloads
-
4422
downloads
Finding a way to belong: negotiating gender at University STEM study programmes
Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
1349
downloads
To Choose or Not to Choose Science: Constructions of desirable identities among young people considering a STEM higher education programme
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
1136
downloads
A journey of negotiation and belonging: understanding students' transition to science and engineering in higher education
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet