PreSEES (Preparing Science Educators for Everyday Science) PreSEES var et EU-projekt, der havde som mål at forberede fremtidens undervisere i de…
Unges valg, fravalg og fastholdelse på de tekniske og naturvidenskabelige uddannelser En undersøgelse af de unges valg af videregående uddannelse, særligt valg og fravalg af de…
S-TEAM projektet (Science-Teacher Education Advanced Methods) S-TEAM projektet undersøgte og sammenholdt den nyeste viden om naturfagsdidaktik med praktisk…
IRIS - Interesser og rekruttering til tekniske og naturvidenskabelige uddannelser Faktorer som påvirker rekruttering, fastholdelse og ligestilling mellem kønnene på videregående…
Lektionsstudiers funktion i matematiklærerinduktion Projektet falder inden for matematikkens didaktik og drejer sig om matematiklærerviden og dens…
VAP, Validering af PISA Science Formålet med VAP-projektet var at placere PISA 2006-Science undersøgelsen i en dansk kontekst. Som…
SETAC - Science Education As a Tool for Active Citizenship EU-projektet "SETAC" (Science Education As a Tool for Active Citizenship) søgte at forbedre elevers…
GIS som fagprofil Hvordan skaber de studerende en fagprofil? Med henblik på at udvikle en teoretisk model samt på at…
Læring af GIS - Undersøgelse af forskellige læringsstrategier hos studerende og deres relation til forskellige undervisningstilrettelæggelser Projektet undersøger empirisk dialogen mellem underviser og studerende på to forskelligt…
Dialogisk undervisningsform i naturvidenskabelig museumsundervisning Undersøgelse af en dialogisk undervisningsforms muligheder for at skabe en dialogisk diskurs i…